»   AKTUALNOŚCI 
»  WYNIKI
»  ZAWODNICY
»  SEKCJE
»  TRENERZY
»  GALERIA
»  FILMY
»  O JUDO
»  DO POBRANIA
»  TEAM CARD
»  SKLEP
»  KONTAKT
 
1
<span style="font-weight:bold; color: white; font-family:arial;">Dziękujemy naszym sponsorom za wsparcie sekcji Judo !</span><br><span style="font-family:arial; font-size:13px;">
1
<span style="font-weight:bold; color: white; font-family:arial;">Ania Dąbrowska brązową medalistką Mistrzostw Świata!</span><br><span style="font-family:arial; font-size:13px;">W ostatnich tygodniach Ania wywalczyła brąz Mistrzostw Świata, srebro Europejskiej Olimpiady Młodych oraz V miejsce Mistrzostw Europy! Gratulacje!
1
<span style="font-weight:bold; color: white; font-family:arial;">Judo - najlepszy sport dla Twojego dziecka!</span><br><span style="font-family:arial; font-size:13px;">Zapraszamy do naszych sekcji we Wrocławiu oraz poza granicami miasta!
1
<span style="font-weight:bold; color: white; font-family:arial;">TIM SA - oficjalny sponsor Damiana Szwarnowieckiego</span><br><span style="font-family:arial; font-size:13px;">TIM SA - oficjalny sponsor Damiana Szwarnowieckiego, dwukrotnego Mistrza Europy, Mistrza Polski Seniorów.
 

 

 

  Sponsor generalny 
  Sponsorzy 
  Współpraca 

 

 

« powrót
 
Zbijanie wagi do zawodów trzeba robić z głową !
2016-02-24

Zbliża się okres intensywnych startów w zawodach rangi Puchar Polski, Mistrzostwa Polski, Puchar Europy i Świata. Należy więc pamiętać aby zbijanie wagi zrobić z głową, ponieważ zrobienie wagi jest przepustką do startu w zawodach i to dopiero początek a nie sukcesem z którego należy się cieszyć bo przed nami po ważeniu jeszcze trzeba walczyć!

Jak wiedzą wszyscy w Judo obowiązują limity wagowe. Dlatego też, na przestrzeni czasu dzięki metodzie prób i błędów pojawiło się sporo „patentów”.
Rozsądek przede wszystkim.
Zbijanie wagi na krótko przed zawodami jest w bezpieczne, o ile mamy do zbicia 2-3kg kilogramów. Dlatego mądrym posunięciem jest kontrola wagi już na długo wcześniej przed rozpoczęciem zbijania. Podchodzimy do tego profesjonalnie bo zdrowie jest najważniejsze.
Ograniczenie płynów
Na kilka dni przed ważeniem – dajmy na to, 5 dni – zwiększa się znacznie spożycie wody. Jednocześnie zwiększa się w diecie ilość sodu (oznacza to po prostu więcej soli). Zwiększenie ilości wody i sodu – powodują reakcje, która zwiększy wydalanie wody z moczem. Na dwa dni przed ważeniem, obcinamy konsumpcję wody o połowę i wyrzucamy sól.
Wypacanie
Kolejną opcją na utratę kilogramów przed ważeniem jest usunięcie z organizmu wody z potem. Najprostszą metodą na spocenie się jest podjęcie jakiejś aktywności fizycznej – bieganie, skakanka, rower. Dodatkowo można się ubrać nieco „cieplej” niż zazwyczaj do treningu.
Układ pokarmowy
Aby w naszym układzie pokarmowym nie zalegało zbyt wiele, na dwa dni przed ważeniem należy ograniczyć znacznie objętość posiłków, a na ostatnie 24h przed, zjeść mało – najlepiej w postaci jakiś małych batonów energetycznych. Ich słodki smak osłodzą Ci nieco gorycz ostatnich dni przed ważeniem, które nie będą wcale łatwe.
Co po ważeniu?
Udało się! Zrobiłem wagę, pora na maka! Nie tak szybko. Na pewno nie czujesz się zapewne teraz jak młody bóg. To, jak się czujesz, jest odzwierciedleniem aktualnego stanu organizmu, zatem nie obciążaj go teraz zwłaszcza w nienormowanych ilościach.
Najważniejsze jest uzupełnienie płynów. Wypij coś zaraz po zejściu z wagi, ale nie przesadzaj. Wypij około pół litra płynu (może być woda), a dalej pij możliwie często w rozsądnych ilościach. Tak szybko jak się da zjedz po zejściu z wagi mały, zbilansowany posiłek. Nie przejadaj się! W każdym posiłku zjedz pewną ilość węglowodanów, które przydadzą Ci się w dniu zawodów.


 « powrót

 
Aktualności | Wyniki | Zawodnicy | Galeria | Treningi | Trenerzy | O judo | Historia | Kontakt

© Gwardia & Juvenia Wrocław 2010. Wszelkie prawa zatrzeżone.
projekt i wykonanie: hajime studio